فتح قله های متقاعد سازی
داستان از اینجا شروع شد که…چندی پیش مشغول مرور مجله کسب و کار و هاروارد (Harvard Business Review) بودم و داشتم شمارههای قدیمی را مرور میکردم به صورت کاملاً اتفاقی به شماره آوریل ۲۰۱۱ رسیدم و نوشتهای با عنوان «چرا اکثر از ارائههای محصول شکست میخورند» (عنوان انگلیسی آن: Why Most Product Launches Fail) نویسنده این مقاله دو متخصص روابط عمومی (PR) بودند… وقتی به خودم آمدم دیدم که وسط مقاله هستم اما هیچ چیزی از آن را به یاد ندارم و غرق در افکار خودم هستم. داشتم به این موضوع فکر میکردم که در کشورهای دیگر نحوه ارائه یک محصول، خدمات یا ایده به اندازه خود آن مهم است، اما در ۹۹ درصد مواقع در کشور ما این موضوع اصلاً جایی ندارد! یعنی صاحبان کسب و کار، نه منبع خاصی دارند که با مهارتهای رونمایی از محصول یا خدمات (یا به اصطلاح Product Launch) آشنا باشند و نه این موضوع به صورت جدی پیگیری میشود. و به نظر من این یک اشتباه نیست، یک گناه است! به این دلیل میگویم گناه که بسیاری از محصولات، خدمات و ایدههای بسیار خوب که حاصل زحمات صدها نفر هستند، فقط و فقط به دلیل ارائه بد از بین میروند و به دلیل ناتوانی در متقاعد سازی:
این شد که تصمیم به تولید یک محصول کاملاً متفاوت کردم. محصولی که شما عزیزان بتوانید با کسب مهارت در متقاعد سازی، بتوانند ایدهها، خدمات و محصولاتتان را بسیار حرفهای به دیگران ارائه دهید تا مخاطبان و مشتریانتان: محصولتان را بخرند. از خدمات شما استفاده کنند. روی ایدههای شما سرمایه گذاری کنند. به شما رأی دهند و….
محتوای این دورهمحتوای این دوره در ۱۲ فصل و نیم طراحی شده است که نگاهی گذرا به محتوای آن خواهیم داشت! ۵ گناه نابخشودنی در متقاعد سازی ارائه ایده، محصول یا خدمات! یافتن ستاره قطبی متقاعد سازی برای رسیدن به نقطه B یافتن مجهول «شما» در معادله متقاعد سازی
جمع آوری و فیلترهای اطلاعاتی
ساختار نطق متقاعد سازی
ملاکهای تصمیم گیری و ساختار ذهن مخاطبان برای متقاعد کردن
– هیپنوتیزم کلامی (واژههایی که بر ناخودآگاه مغز اثر میگذارند) جلب توجه مخاطبان یک راز مهم در متقاعد سازی دستیاران واقعی شما لطفاً فرانکشتاین نباشید! (ساخت یکپارچه داستان متقاعد سازی)
ریز نکات فن بیان در متقاعد سازی
ساخت شخصیت متکلم (یا سخنران)
–
ضمانت رضایتاز آنجایی که در کارگاهها و سمینارهای من، افراد زیادی از شهرهای مختلف حضور داشتهاند و این که صدها بار سخنرانی داشتهام و همواره غالب مخاطبان در نظرسنجیها از کارگاهها و مطالب ارائه شده رضایت داشتند، این ضمانت را به شما میدهم که در صورت عدم رضایت شما از مطالب ارائه شده در این دوره آموزشی، تمام مبلغ پرداختی را در همان روز با رضایت کامل به شما بازگردانم. از این بابت آسوده باشید که هیچ ریسکی انجام نمیدهید! اگر محصول مورد پسند شما نبود، کافیست با ما تماس بگیرید و شماره کارت خود را برای ما بخوانید در کمترین زمان ممکن مبلغ واریز خواهد شد.
من با شرکت در این دوره دقیقاً چه چیزی دریافت میکنم؟دانلود ۱۲ فایل صوتی MP3 (به مدت ۱۲۵ دقیقه)
دانلود چک لیست جلسات متقاعد سازی
مبلغ سرمایه گذاری شماوقتی برای سرمایه گذاری به بانک مراجعه میکنیم، بعد از یک سال در بهترین حالت ۳۰ درصد سود دریافت میکنیم. اما اینجا من یک پیشنهاد رد نشدنی دارم! شما فقط با پرداخت مبلغ ۷۹ هزار تومان به فایلهایی دسترسی خواهید داشت که به شما کمک میکنند درآمد، جایگاه اجتماعی و توان مذاکره خود را چندین برابر کنید و مطمئنم که در اولین قرارداد، ارائه محصول به صورت فردی یا سخنرانی و یا نمایشگاه چندصد برابر آن را کسب خواهید کرد. متأسفانه بسیاری از افراد غیر حرفهای (که تعداد آنها در کشور ما کم هم نیست) صدها میلیون تومان سرمایه گذاری بر روی یک ایده عالی، خدماتی ارزشمند و یا محصولاتی فوقالعاده را با یک ارائه ضعیف از بین میبرند و به قول استفان کاوی، چهار دسته کار وجود دارد که افراد موفق روی کارهای مهم و غیر فوری تمرکز میکنند! آموزش نیز یکی از آنها است. همه میدانند که یادگیری بسیار مهم است اما زمان موعود آن هیچگاه فرا نخواهد رسید… خرید محصولات آموزشی مناسب، سرمایه گذاری استالبته مطمئن هستم که شما با فراگرفتن مطالب این دوره و کسب موفقیت در موقعیتهای کاری میتوانید صدها برابر این هزینه را به دست آورید. متقاعد سازی از فن بیان و نحوه سخنرانی نیز مهمتر است! شاید این موضوع برایتان عجیب باشد! زیرا از کسی که خودش مدرس فن بیان و نحوه سخنرانی است، شنیدن این که متقاعد سازی و مطالبی که در این دوره اشاره شده به قدری خاص هستند که به جرأت میتوانم بگویم که:
بنابراین اعتقاد دارم اگر یک سخنرانی، گفت و گو یا شرایطی پیش رو دارید که باید کسی را متقاعد کند، بدون شک توصیه اول من این دوره است. این محصول برای چه کسانی مناسب است؟کسانی که میخواهند از یک محصول،خدمات یا ایده رونمایی کنند. کسانی که در رابطه با یک محصول،خدمات یا ایده سخنرانی دارند. کسانی که در نمایشگاهها (به صورت گروهی یا نفر به نفر) با مخاطبان صحبت خواهند کرد. کسانی که در یک گفت و گوی شماره موبایلی قصد متقاعد سازی مخاطبشان را دارند. و به طور کلی
مطمئنم شما برای ایدههایتان اهمیت قائل هستید، چون:
اگر حتی یکی از تفکرات زیر را دارید، فوراً این صفحه را ببندید!محصول خوب خودش رو میفروشه! نیازی به این کارها نیست! سر یه فرصت خوب یه روزی که حال و حوصله داشتم به این فایلها گوش میدم. الان که ضروری نیست. من اگر بتوانم به ترس از سخنرانی غلبه کنم دیگر به این موضوعات نیازی ندارم.. من که ایده خاصی ندارم. (شک نکنید که اشتباه میکنید) اگه آدم خوب حرف بزنه، کافیه! مکانیزم مغز و این حرفا حاشیهاست… …
سوالات متداول و پاسخ به آنهاآیا این دوره فقط در مورد سخنرانی است؟خیر. این دوره به صورت کلی به مهارتهای کلامی می پردازد و بخشی از آن مربوط به سخنرانی خواهد بود. حتی شما در مذاکرات هم میتوانید از این روش استفاده کنید. به نظرم فایل صوتی نمیتواند به من کمک کند، من باید در کلاس حضوری شرکت کنم؟نگران نباشید! مطالب به گونهای آماده شده که بتوانید در زندگی روزمره از آن استفاده کنید و ضرورتی به حضور در کلاس نباشد. هر جا که لازم است فیلم هم برای شما قرار دادیم. این فایلها در چه دستگاهی قابل پخش است؟این فایل صوتی در کامپیوتر، موبایل، ضبط ماشین (نسخه صوتی) و دستگاه پخش خانگی قابل اجرا است.
|