دانلود فایل

بزرگترین مرجع دانلود فایل

دانلود فایل

بزرگترین مرجع دانلود فایل

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را در دانش آموزم ابوالفضل خسروی بهبود ببخشم؟

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی  چگونه توانستم مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  در دانش آموزم  ابوالفضل خسروی  بهبود ببخشم؟

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را در دانش آموزم ابوالفضل خسروی بهبود ببخشم؟

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را در دانش آموزم ابوالفضل خسروی بهبود ببخشم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 32صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

چکیده :

در بررسی علل بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی، علاوه بر عوامل آموزشی وتربیتی موثر بر دست خط آنان ،بایدعوامل مربوط به وضعیت جسمی وروانی کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.

چه بسا بد خطی دانش آموزان بدلیل ضایعات استخوانی، عصبی یا حالات عاطفی وروانی نامطلوب باشد.در این صورت آموزشهای معلم در زمینه خوشنویسی کافی نخواهد بودوارجاع به یک متخصص، امری ضروری است.از میان همه مهارتهای تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست .زیرا فرد با استفاده از این مهارت سندی از خود به جای می گذارد.به همین دلیل مهارت در خوشنویسی اهمیت بسزایی دارد.شناخت علل وعوامل موثر بر بدخطی از آن جهت اهمیت دارد که با ریشه یابی ورفع آنها می توان تا حد زیادی به مهارت در خوشنویسی کمک کرد. اینجانب ،آموزگار پایه ...... در اوایل سالتحصیلی با دیدن مشق و املای " ابوالفضل " متوجه مشکل بدخطی او و فاصله بین کلمات که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز می رسید ، شدم . با شواهدی که من از مشکل ابوالفضل داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری اش به او کمک نماییم ما در این اقدام پژوهی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن ، مداد در دست گرفتن ، شکل صحیح حروف ، اندازه ی بیاض و سواد حروف ، ابتدا و انتهای نگارش حروف و ... را یاد بگیرد. و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن، فعالیت هایی را در زنگ های هنر و ورزش با همکاری و مساعدت های مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم.و همچنین برای رفع موانع فیزیکی،جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.

مقدمه :

امروزه یکی از ابزارهای برقراری ارتباط با محیط بیرونی، دست نوشته یا خط است. بنابراین لازم است بشر با قواعد و اصول صحیح نگارش آشنا شود. در قرون اخیر با آمدن چاپ و نگارش کتب و مجلات با خط نسخ چاپی، خط اصیل و زیبای فارسی مورد کم لطفی قرار گرفته است و با مرور زمان به خوشنویسی به اندازه دروس دیگر اهمیت نمی دهند. از آنجا که خط خوش در روحیه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد،در پژوهش حاضر ، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است ، بد خطی دانش آموز اصلاح شده است . همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است ، نه این که متوسل به رو نویسی هایبی هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر می شود .

این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائه ی شواهد و تحلیل داده ها ، راه حلهایی را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدی دال بر بهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع ، توصیه هایی شده است....

فهرست منابع:

– کریمی،یوسف( 1392 ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها. تهران: نشرارسباران.

– کریمی،یوسف( 1390 ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– کریمی،ی. ( 1389 ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– وینرایت،ویلیام(بیتا). عقل ودل. ترجمه: محمدهادی شهاب( 1394 ). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی.

 

اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونه توانستم مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را در دانش آموزم ابوالفضل خسروی بهبود ببخشم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 32صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.