دانلود فایل

بزرگترین مرجع دانلود فایل

دانلود فایل

بزرگترین مرجع دانلود فایل

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم کمک کنم تا دانش آموزم در درس ریاضی پیشرفت کند؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم کمک کنم تا دانش آموزم در درس ریاضی پیشرفت کند؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم کمک کنم تا دانش آموزم در درس ریاضی پیشرفت کند؟

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم کمک کنم تا دانش آموزم در درس ریاضی پیشرفت کند؟در قالب ورد و قابل ویرایش در34 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

بیان مسأله

اصطلاح اختلال ریاضی در مورد دانش آموزانی بکار می رود که محمدرغم داشتن هوش طبیعی،و سلامتی کامل در بینایی و شنوایی،در انجام مهارتهای محاسباتی ضعیف هستند. در این گروه کودکان نقص جدی در یادگیری مهارت های ریاضی از شناخت اعداد گرفته تا عملیات ریاضی و مسائل مربوط به ادراک فضایی و حل مسئله وجود دارد . معمولا این مشکل به حدی است که در تحصیل و زندگی روز مره مرتبط با مهارت های ریاضی ایجاد اختلال کرده است .در حدود 6 درصد کودکان در سنین مدرسه دچار اختلال ریاضی هستند.نیمکره راست مغز: قدرت حل معما ، خلاقیت و کشف کردن ،جهت یابی دارد.حس لامسه و درک اشیا سه بعدی به این قسمت مربوط است. این نیمکره به فرآیندهای ادارکی، تصور، تجسم، خیال پردازی، شناخت رنگ و موسیقی و هنر، می پردازد و کل نگر است. نیمکره راست ابتداء کل را می بینید و بعد اجزا آنرا تشخیص می دهد سمت راست مغز اساس خلاقیت را تشکیل می دهد. اکثر سیاستمداران و هنرمندان راست مغزهستنند.

نیمکره چپ مغز قدرت درک ریاضیات و فلسفه،نظم و طبقه بندی و پردازش اطلاعات را دارد. با جزئیات سرو کار دارد. مرکز به یاد سپردن کلمات و اعداد است. این بخش از مغز ریاضی دانان و فلاسفه و زبان شناسان، فعالتر و بر نیمکره راست ، غالب است. این نیمکره به فعالیتهایی همچون ریاضیات، زبان و منطق، حافظه، طبقه بندی ها تحلیل و …اختصاص دارد. و به جزئیات امور توجه دارد .نیمکره چپ مغز ، ابتدا اجزا را دیده و سپس آنها را ترکیب نموده و کل را می سازد .نیمکره چپ مغز، مربوط به هوش است.اکثر حسابداران، وکلا و طراحان بیشتر از سمت چپ مغز خود استفاده میکنند . برتری یک نیمکره از مغز بر دیگری به معنی عدم استفاده ازنیمکره دیگر نیست، و هر دو نیمکره با هم ارتباط دارند، و در مجموع فعالیت دو نیمه مغز با هم ٬ شخصیت فرد را می سازند.

توصیف وضع موجود

اینجانب ........... آموزگار پایه ششم ابتدایی مدت ......... سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم و هم اکنون در آموزشگاه ....... در حال تدریس به دانش آموزان هستم. در بین دانش آموزانم فردی به نام محمد (اسم مستعار) وجود داشت که علاقه زیادی به درس ریاضی نداشت و همواره سطح کیفی و علمی وی در این درس ضعیف بود و همواره از این درس گریزان بود. او درس ریاضی را میفهمید ولی دقت و تمرکزش کم بود..به همین دلیل بنده تصمیم گرفتم او را به این درس علاقه مند نموده و راهکار های مختلفی را برای ایجاد انگیزه و علاقه وی در درس ریاضی به مرحله اجرا در بیاورم....

منابع مآخذ

1ـ خلاقیت ریاضی، جرج پولیا، ترجمه پرویز شهریاری انتشارات فاطمی.

2ـ روش تدریس ریاضی، محمد بهروش ـ علی‌اکبر جعفری ـ علی‌اضغر دانش‌فر.

3ـ مجلات رشد ریاضی نشر به وزارت آموزش و پرورش.

4ـ هاوسون وب ویلسون (1986) ریاضیات مدرسه در دهه 1990 ترجمه ناهید ملکی، نشر مرکز.

5ـ مقاله نقدی بر روش‌های آموزش مقدمات ریاضیات مدرسه مجله رشد آموزش ریاضی.

6ـ گویا زهرا، تغییر محتوای برنامه درسی ریاضیات مدرسه مجله رشد آموزش ریاضی.

 

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی چگونه توانستم کمک کنم تا دانش آموزم در درس ریاضی پیشرفت کند؟در قالب ورد و قابل ویرایش در34 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 

 

 

 

 





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.